blog.kupujnaturalne.pl wirusy, koronawirus, jak chronić się przed wirusami

Jak chronić się przed wirusami ? – 5 porad

Dni powoli się wydłużają, ale wciąż jesteśmy w okresie zimy. Oznacza to, że uniknięcie przeziębienia i grypy może być trudne. Oto kilka najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci w utrzymaniu odporności oraz odpowiedzą na pytanie jak chronić się przed wirusami.

Witamina słoneczna

Świetnym miejscem na rozpoczęcie, jeśli chcesz utrzymać układ odpornościowy zarówno swój, jak i swojej rodziny, jest suplementacja witaminy D. Popularna „witamina słoneczna” jest bardzo ważna dla prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. W miesiącach zimowych ciężko ją dostarczyć. Nieliczne produkty zawierające witaminę D zwykle nie są spożywane w ilościach niezbędnych do utrzymania naszego poziomu. Skóra nie jest narażona na działanie promieni słonecznych w zimie, ponieważ jest zakryta ubraniami. Niedobór witaminy D jest dobrze znany jako przyczyna złego stanu kości. Niski poziom witaminy D może być powiązany ze zwiększoną częstotliwością infekcji dróg oddechowych. Zauważono, że suplementacja pomaga zmniejszyć nasilenie i czas trwania infekcji klatki piersiowej. Osoby starsze, osoby z celiakią i osoby studiujące lub pracujące w domu są najbardziej zagrożone.

Podnieś wartość odżywczą posiłku

Kiedy na dworze jest zimno i mokro, często nie chcemy jeść schłodzonych sałatek lub „lekkich” posiłków, które są o wiele bardziej atrakcyjne w cieplejszych miesiącach. Zamiast tego skłaniamy się ku bogatym i gorącym potrawom, ale to nie znaczy, że musimy obniżać poziom składników odżywczych. Owsiankę rano można zmienić w posiłek pełen składników odżywczych, dodając bogate w omega 3 ziarna chia lub nasiona lnu , posiekane kiwi pełne witaminy C, słodkie i odżywcze jagody goji skropione pysznym miodem. Staraj się zawsze dodawać sałatki do gorących posiłków i możesz dorzucić trochę kiszonej kapusty, dzięki niej uzyskasz wszystkie zalety sfermentowanej żywności, która doskonale wspiera Twoją florę jelitową. Bakterie w naszym przewodzie pokarmowym mogą mieć ogromny wpływ na nasze zdrowie immunologiczne, więc jeśli kiszona kapusta nie jest dla Ciebie, zastanów się nad zastąpieniem zwykłych zimowych zup na pyszne japońskie fermentowane zupy miso, które są bogate w smak i zalety .

Pracuj nad rutyną snu

Dla wielu z nas powrót do rutyny może być stresujący i męczący. Co więcej, w czasie wakacji wypadnięcie z rutyny snu jest bardzo łatwe, ale wiele trudniej jest wrócić do niej. Nasze ciała absolutnie potrzebują odpowiedniego odpoczynku, aby funkcjonować jak najlepiej. Brak snu może szybko pogorszyć nasze funkcje organizmu, podobnie jak nasz układ odpornościowy. Jeśli masz problemy z zaśnięciem w nocy, spróbuj wyeliminować kofeinę i cukry lub ograniczyć ich spożycie na długo przed snem. Spróbuj także skrócić czas korzystania z ekranu na godzinę przed pójściem spać. 

Zmaksymalizuj swoją obronę

Jeśli chodzi o unikanie przeziębienia lub grypy podczas zimy, twoja zewnętrzna obrona może być równie ważna jak wewnętrzna obrona immunologiczna. Oznacza to, że ta pora roku jest najważniejsza dla konsekwentnego i dokładnego mycia rąk. Oprócz sprzątania w domu, rób wszystko, co w Twojej mocy, aby powstrzymać bakterie. Rozważ noszenie ze sobą środka dezynfekującego do rąk i trzymanie go w pracy lub szkole, aby używać go w razie potrzeby. Jeśli możesz, staraj się unikać bliskiego kontaktu z osobami, które czują się przeziębione. Jeśli nie możesz, postaraj się postępować zgodnie z innymi wskazówkami, aby dać swojemu układowi odpornościowemu najlepszą szansę na obronę!

Przygotowanie jest niezbędne

Niestety ta pora roku nie bez powodu nazywana jest sezonem przeziębienia i grypy. Jest możliwe, że bakterie prześlizgną się przez naszą obronę. Przygotowując się do tego, upewnij się, że Ty i Twoja rodzina jesteście gotowi, aby Twój powrót do zdrowia był jak najszybszy. Dokładnie sprawdź swoje zapasy z lekami. Upewnij się, że wszystko jest na miejscu i że masz wystarczająco dużo odpowiednich produktów, aby przezwyciężyć wszelkie zimowe choroby. Może to obejmować wszelkiego rodzaju środki pomocnicze, od ulubionego olejku eterycznego (jak eukaliptus lub tymianek), po wypróbowane i przetestowane środki do zwalczania objawów (takie jak Echinacea,  miód Manuka), a może nawet przydatne składniki do potraw, które są pożywne, wzmacniające i  łatwe do przygotowania. Przede wszystkim, jeśli nie czujesz się w doskonałej formie, zostań w domu i jak najwięcej odpoczywaj.

Oto kilka najważniejszych wskazówek, które pomogą Ci w utrzymaniu odporności oraz odpowiedzą na pytanie jak chronić się przed wirusami.

Udostępnij ten post swoim znajomym

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google+
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń do góry